Svenska branschaktörer går samman och uppmanar alla att delta.

Måndagen den 21 juni sjösätter The World Federation of Advertisers (WFA) världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Syftet är att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden.

Med anledning av undersökningen går Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, IAB Sverige, All of Us, Swedish Content Agencies  samman i ett gemensamt upprop till alla anställda i branschen att svara på undersökningen.

Totalt deltar 27 länder i studien.

Relaterade artiklar

Nya regler på väg för att motverka illegalt innehåll online och för att säkerställa ökad konkurrens

Den 5 juli röstade Europaparlamentet för genomförande av rättsakterna Digital Services Act (DSA) och Digital Markets Act (DMA). Det är två regleringar som på olika sätt syftar till att reglera digitala tjänster. DSA…

Kontoret stängt vecka 29-31 se våra 3 sommartips!

Vårt kontor är stängt vecka 29-31. Om du behöver komma i kontakt med oss se kontaktuppgifter till alla medarbetare. Ta del av 3 sommartips, trevlig sommar!

Hur vi kan förbättra och öka förtroendet hos konsumenter och allmänhet och bidra till den gröna omställningen?

Vår närvaro i Almedalen handlade om att branschen behöver samlas för att ta ansvar för en hållbar framtidslösning. Tillsammans med branschkollegor från IAB, KOMM och Sveriges Mediebyråer diskuterade vi detta.

Nominera dig själv eller en kollega till årets 100-wattsjury

Skulle du eller någon du känner göra ett grymt jobb i årets 100-wattsjury? Ta chansen och var med och belöna kommunikation som skapat effekt. Nu har du möjlighet att nominera kunniga branschkollegor (eller…
Fler artiklar